sunnuntai 7. joulukuuta 2014

Kymppi Iitissä - Talvijuoksu-cup 7.12.

Vielä ehdin tällaisen kisan tähän väliin ottamaan vaikka piti jo Kankaanpäässä olla viimeinen tälle syksylle. Ja onhan se Nokian Joulumaraton tulossa. Viimr viikolla piti flunssantynkää mutta koska tässä oli pari päivää kurkkukivutonta aikaa (ja kuumeessa en siis ollut ollenkaan) niin ajattelin että mennään nyt lenkille ainakin. En onnistunut vielä tähän kisaan mennessä löytämään sopivia nastatossuja joten valitsin lenkkareiksi ne Lidlin tossut joissa olisi ainakin pohjakuviontia hyvin, lumella ne on olleet hyvät, ihan jäästä ei ole kokemusta ja toivoin ettei ihan luistinrataa se reitti olisi. Menin omalla autolla paikalliselle abc:lle jossa odotellessa ostin kahvin (virhe!) ja join sen sitten matkalla Iittiin. Ilmoittautumisen jälkeen juttelimme Soilen kanssa niitä näitä ja unhdin ihan käydä vessassa (virhe!!). Pian huomasimme että onkin aika mennä Lähtöön ja sielä se sitten iski, vessahätä. 
No matkaan mars... huomasin heti että nyt ei kulje kun ei saa happea... juoksuvauhti 6.15-6.30  ja aika kiskomista oli hapen kanssa... No hölkötellään sitten sen minkä tänään pääsee... kahden kilometrin kohdalla olin jo ihan kypsä koko juoksuun ja harmitti kun ei vaan päässyt kovempaa ja lappu rinnassa... tavan lenkilläkin menty kovempaa ja helposti kovempaa. Juoksimme muutaman naisen ryhmässä ja tulimme jossain vaiheessa 5 km kohdalle joka oli kääntöpaikka... 6 km kylttiä lähestyessa huomasin että hengittäminen muuttui helpommaksi, olin saanut yskittyä keuhkoja auki... Tässä vaiheessa juoksin n.5.30 vauhtia ja sain vielä loppua kohden kiihdytettyä, ja jätettyä sen pikkuryhmän jossa olimme juosseet. Noin kilsa ennen maalia ohitin vielä yhden naisen joka lähtikin sitten minun mukaan. Maaliin tulon jälkeen tuli kiittämään kiriavusta. Olin kuulemma ollut isoksi avuksi :) Kiitin takaisin, oli hänkin minulle avuksi kun ajattelin että tuo täytyy pitää takana :)
Ja sitten vessaan. Koska pukukopit olivat kaukana, aika moni käyttii vessaa pukuhuoneena ja kuuntelin kun joku puheli että olipa hyvä että oli nastat ja voi niitä jotka juoksivat ilman. Minä siihen sitten että minäpä juoksin Lidlin tossuillani, jotka ei siis olleet nastatossut, eikä yhden ainoaa kertaa askel livennyt, ei tarvinnut edes varoa. Hyvät tossut, taas kerran.
Aika oli siis sen 58.47. Olen tyytyväinen (ja samalla vähän en). Keuhkot eivät olleet mukana menossa joten siihen nähden hyvä ja paranihan minun virallinen enkka vähäsen. Edellinen kymppi Iitissä meni aikaan 59.04. Epävirallinen oman Garminin mittaama aika elokuun puolesta välistä Adizeroilla on 57.56. 
Aikoja katsellessa ihmettelin ensin jonkun aikaa että missä on minun nimi ja aika... Löytyi se sitten kilpsarjasta :) Mulla oli ollut tarkoitus kuntosarjaan osallistua. No eipä sillä merkitystä varsinaisesti ole.
Työvoitto tänään :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti